5 Mart 2012 Pazartesi

Kurdeladan Kolye mi Yapılırmış

Hani bazı zamanlar vardır; özellikle de hayatınızın monotonlaştığını düşündüğünüz zamanlar;  Elinizi farkli şeylere atıp keyif almak için zaman, emek, para harcamaya kıymadığınız. İşte lise son sınıftayken o malum sınav- tabi adı sürekli değişti durdu; o zmanlar ÖSS idi- sürecinde sıkılıp eve giden yol üzerindeki boncukçuya uğramaya başlamıştım. Bir süre sonra abonesi olduğum yer haline gelmişti. 3-4 yıl kadar devam ettim.Üniversiteye gittiğimde bile her 1-2 ayda bir eve gelir mutlaka o dükkana uğramadan da dönmezdim. başladığım kolyeyi bitirmek için sabahladığım günleri hatırlayıp, gülümsüyorum artık :)

Gördüğümde vurulduğum boncukları alıp mutlaka bir şeylerde değerlendirmem gerektiğine inandım durdum. Eskisi kadar olmasa da devam ediyo bu takıntım :) Önceden yaptıklarımdan kendime ayırdıklarımı iş yerinde kullanır oldum- Annemi geçtim ben bile hayret ediyorum kendime... kolye, küpe vs. takmayı sevmeyen ben, sanırım artık kokoşluğa doğru ilerliyorum. :)  İş yerindeki ablalarımın; arkadaşlarımınsa "yap kendin tak emi; hiç ablalarıma da yapayım deme" serzenişlerine dayanamayıp Antalya' ya gittiğimde annemle tek tek seçtik boncuklarımızı :) Ço..ok keyifliydi. Annemin bu konudaki sabrını takdir ediyorum gerçekten...


Dönem dönem yaptıklarımdaki izler farklı oluyor, bu sefer ağırlıklı kurdela kullandım. Antalya'da kurdeladan yaptığım çiçekleri tamamlayıp Eskişehir'e döndüğümde ise boncuklarıyla birleştirdim.

Annemin gittiği kursların mutlaka bana da faydası oluyor ne yalan söyleyeyim. Kurdela nakışına gitmişti 2 yıl önce. Çiçekleri yapmayı annemden öğrendim. İlerleyen zamanlarda yapılışını Video halinde göstermek istiyorum. ( tabi zaman bulabilirsem.)

Özellikle toprak tonlarını kullandıkları ve kış mevsiminin sonları olması sebebiyle renkleri bu şekilde seçtim.Ama dedim ya bende bi kokoşluk hasıl bu aralar, kendim için yaptıklarım fazla renkli :)

Saten kurdelada istediğim gibi olmuyo çiçekler o yüzden ipek ya da organze kurdela kullandım. Küçük olanların arkalarını birbirine denk getirip ortalarına boncuk dikerek birleştirdim. Büyük olanlarsa tek kat. Aralarda kullanılan boncuklarsa tahta boncuk. Bazılarında daha farklı hava katsın diye doğal boncuklar kullandım.Neyse,  2 hafta süren çalışma sonunda ortaya çıkan sözkonusu  7 kolye işte huzurlarınızda : )


      

   

Sanırım elim bol kepçe benim :)  bir çok kez oldu bu alıp alıp kullandıklarımı kullanıyorum geriye bir sürü boncuk kalıyor. Ama ben de bileklik, küpe ya da başka bir kolyede değerlendirmek üzere zulaya atıyorum. Bu kolyelerde de aynısı oldu. Önceden kalan boncuklarım, klipslerim, kapatmalarım değerlenmiş oldu. Sanırım artık elime kargaburnunu almak için zamanım olamayacak. Eğer elinizde yakın tonlarda boncular ve parça kurdelalar varsa çok şık kolyelere sahip olabilrsiniz.Hoşçakalın, ve tabi ki sevgiyle kalın :)))

2 yorum:

  1. ellerine sağlık fıstıkım. çok güzel benim mavişim. bahar gelsin şöyle göstere göstere takacağım inşallah.

    YanıtlaSil
  2. Güle güle kullan güzelim benim. maviş gözlerine ne güzel uyar :)

    YanıtlaSil