23 Mart 2012 Cuma

Yeni Ev Butilerim :)

Fazla enerjik başlayan bir günle Herkese merhabaaa :))

Uzzuuunn zaman önce malzemelerini aldığım, fırsat bulup da yapamadığım ama bu hafta itibariyle bitirdiğim ev botlarımdan bahsetmek istiyorum sizlere. Gerçi artık Cemreler düştü, Nevruz da kutlandı, bahar  da geldi hatta ama iyi tarafından bakalım duruma. 3 lira ile kombi tasarrufuna geçiş yapalım. :) Birkaç hafta giyip seneye giyilecekler arasına kaldırırım bende.Ünlü markaların yerine geçmüz belki ama el emeğimle yaptıklarımı kullanmak keyif veriyor bana. Zamansız olduğunun farkında olarak yapılışını fotoğraflarla anlatmak istiyorum işte malzemeler:
 -Yarım metre desenli polar kumaş (eni 1.80 di fazla fazla yetti)
 - Makas, iğne-iplik,1 tane çatal ,4,5 tane toplu iğne
 -Kalıp olarak kullanabileceğiniz bir patik (bende  pazarlarda 1-2 liraya satılan patikten vardı onu  kalıp aldım.)

Şekildeki siyah patiği kalıp aldım. öÇıkardığınız kalıpta önemli olan boyutu değil. Bilek kısmı dikişten sonra bileğinizi sıkar mı sıkmaz mı ona göre kesin. Ayağa giyilecek kalıpları kesitiikk ya sonra? 2 tane parçayı yüzleri denk gelecek şekilde seyrekçe dikin sonra tersinden ayağınıza geçirip toplu iğnelerle ayağınızın kalıbına göre tutturun. çıkarıp toplu iğnelerin hizasından dikin. geriye kalan kısmı kesebilirsiniz, sonradan ayağınızı rahatsız etmesin. Aynı işlemi  diğer ayak için de yapıyoruz. Artık ayak kısımları hazır. Gelelim boğaz kısmına. Bileğe oturacak şekilde olacak aşağısı. Yap-boz gibi düşünün. yukarı doğru hafif genişleyen şekilde kestim. Boyu size kalmış; ister kısa ister uzun. Yüzleri denk gelecek şekilde bu parçadan da çifter şekilde kesip birbirine dikiyoruz sonra da ayak için hazırladığımız parçaya dikiyoruz.


       


İşte sonuç bu. Ama baktım ki hareket ederken aşağı doğru sıyrılıyo. Sanki bi eksik var diyerek üst kısmına bilek (o ne bilmiyorum öyle demek geldi içimden :)) ) olacak 10 cm eninde uzun bir parça kesip üst kısma geçirdim. Diktikten sonra önden 2 ilik açtım; içinden de aynı desende uzun-ince parça kesip geçirdim; bağcık yaptım kendimce. :)) Bir şey daha söylemem gerek. Ayak kısmında dikişler aşağıda kaldığı için bastıkça rahatsız edebilir. Ayakkabı tamircilerinde satılan ayak numaranıza göre bir çift keçe ile bunu rahat hale getirebilirsiniz. Baktım ki kumaşım arttı. ayak formunda 2 şer parça kesip tersten taban kısmına diktim. hem yerle teması biraz olsun kesmiş oldum hem de rahatsız eden iç dikişleri saklamış oldum .  

 

Umarım açık bi şekilde anlatabilmişimdir. Hepinize mutlu, neşeli bol güneşli haftasonları diliyorum.
 Görüşmek üzere

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder